پهپادهای DJI برای بخش ساخت و ساز

  

DJI M300RTK

 

آیا تا به حال خلاء قابل توجهی در بخش ساخت و ساز احساس کرده اید؟ گزارشی که توسط AutoDesk & FMI منتشر شد، گزارش داد که داده‌های ناکافی پروژه و ارتباطات نادرست علت 52 درصد از بازسازی‌ها در سایت‌های ساخت‌وساز است. این دوباره کاری ها به تاخیرهای شدید در فرآیند، هزینه بالاتر، نیروی کار و موارد بسیار بیشتر منجر می شود. ظاهراً نظارت جامع در زمان واقعی نیاز روز است و در حال حاضر راه حل های پهپاد تنها راه دستیابی به این هدف است. راه‌حل‌های پهپاد می‌توانند در هر مرحله از فرآیند ساخت و ساز به ما کمک کنند - اعم از نقشه‌برداری نقشه ساخت‌وساز، نظارت بر پیشرفت ساخت‌وساز، بازرسی دارایی و موارد دیگر. طبق تحقیقات بازار متفقین، انتظار می‌رود بازار هواپیماهای بدون سرنشین ساختمانی تا سال 2027 به 12 میلیارد دلار برسد. نمی‌دانید چرا؟ گزارش PwC بیان می‌کند که پیاده‌سازی هواپیماهای بدون سرنشین در تلاش‌های ساخت‌وساز، تفاوتی اساسی در مدیریت هزینه‌ها، کنترل خطرات، افزایش ایمنی و تأثیرگذاری بر نتایج ایجاد می‌کند.

 

به طور مشابه، تیم FEDS - اولین و تنها ارائه دهنده خدمات پهپادی در خاورمیانه که به گواهی ISO 21384-3:2019 دست یافت، گزارش داد که به طور متوسط، مشتریانی که از خدمات هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر پیشرفت ساخت و ساز استفاده می کنند، 25 درصد افزایش داشته اند. گزارش چرخش؛ کاهش 32 درصدی نرخ تکمیل لیست اسناگ و کاهش 25 درصدی در هزینه های دوباره کاری. صرفه جویی در 5 ساعت جلسات غیر ضروری در هفته. همانطور که گفته شد، بیایید کاربردهای مختلف هواپیماهای بدون سرنشین در بخش ساخت و ساز و راه حل های مناسب DJI را برای افزایش کارایی تلاش های ساخت و ساز شما بررسی کنیم.

بیایید به راه‌حل‌های DJI روی بیاوریم تا در این مرحله از پیشرفت‌های فن‌آوری همیشه در حال تغییر پیشرفت کنیم.

کاربرد پهپادها در پروژه های ساختمانی

  • برنامه ریزی و طراحی: پهپادها از ابتدا برای بخش ساخت و ساز سود زیادی دارند. حتی قبل از اجرای کار ساخت و ساز، بررسی توپوگرافی زمین ساخت و ساز می تواند بینش ارزشمندی را در مورد محیطی که پروژه در آن پیشرفت می کند به شما ارائه دهد. به عنوان مثال، می تواند در مورد نقاط احتمالی زهکشی، تغییرات ارتفاع، فضای ذخیره سازی مواد، مناطق مسکونی مجاور و غیره به شما اطلاعاتی بدهد. این می‌تواند به عنوان پایه‌ای محکم برای طراحان، معماران، مهندسان و سایر مقامات مربوطه باشد تا بر روی آن کار کنند. برای مثال، می‌توانید نقشه‌های تولید شده توسط پهپادها را روی محیط آن‌ها قرار دهید تا تصور کنید که زیرساخت‌های جدید ما چگونه ممکن است با توجه به منطقه اطراف موجود به نظر برسد. علاوه بر این، این عمل به ما کمک می کند تا ساختمان خود را از نظر عملی و زیبایی شناختی ارزیابی کنیم.
  • نظارت بر پیشرفت: مرحله اجرای واقعی جایی است که هواپیماهای بدون سرنشین نقش مهمی در بخش ساخت و ساز دارند. هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند بازسازی‌های مجازی سه‌بعدی، که عموماً به عنوان دوقلوهای دیجیتال شناخته می‌شوند، ایجاد کنند که می‌توانند دید بی‌درنگ در سراسر محل ساخت‌وساز و همچنین در راحتی دفتر/خانه شما ارائه دهند. بدون بازدید از سایت یا جلسات فیزیکی بی پایان، سرمایه گذاران، سهامداران و هر کس دیگری که در پروژه دخیل است می تواند پیشرفت سایت ساخت و ساز را زیر نظر داشته باشد. علاوه بر این، تمام داده‌های به‌دست‌آمده توسط پهپاد می‌تواند برای ایجاد مدل‌های مرجع جغرافیایی از منطقه پروژه استفاده شود، که به نوبه خود به ما کمک می‌کند اطلاعاتی مانند فواصل دقیق، اندازه‌گیری‌های حجمی و موارد دیگر را استخراج کنیم. به همین ترتیب، این داده ها همچنین به شما کمک می کند تا در مورد در دسترس بودن مواد اطلاعاتی داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که انبارها به درستی پر می شوند تا از تاخیرهای بیشتر جلوگیری شود. علاوه بر این، می‌توانید طرح اولیه ساختمان خود را بر روی نقشه ارتو ایجاد شده توسط داده‌های پهپاد قرار دهید تا یک مقایسه بسیار دقیق As-Built و As-Designed پروژه خود را انجام دهید.
  • مرحله پس از ساخت: بازرسی دوره ای دارایی و نگهداری بعدی از ضروریاتی است که به ما کمک می کند تا از یکپارچگی دارایی های ساخته شده اطمینان حاصل کنیم. یک بازرسی با پهپاد می تواند راه هایی را برای تعمیر و نگهداری پیش بینی باز کند. با استفاده از این ابزار، می‌توانیم دارایی‌های عظیم واقع در مناطق صعب العبور را سریعتر و مؤثرتر بررسی کنیم. ارزیابی و واکنش سریع دو مورد از مزایای بسیاری از بازرسی‌های نگهداری و دارایی با پهپاد است. این امر با استفاده از نرم افزار هواپیمای بدون سرنشین که با دستگاه های دسکتاپ یا موبایل سازگاری بالایی دارد، به دست می آید. علاوه بر این، نه تنها حسگرهای HD، پهپادها را نیز می‌توان به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند سنسورهای LiDAR، حرارتی یا گاز مجهز کرد. پس از همه، این تصاویر پهپاد می تواند توسط صاحبان برای اهداف بازاریابی استفاده شود.

 

DJI Phantom 4RTK

ترکیبی از مقرون به صرفه بودن، قابلیت اطمینان و دقت - این همان چیزی است که Phantom 4 RTK برای بخش ساخت و ساز است. DJI Phantom 4RTK انتخاب مناسبی است که عمدتاً برای پروژه‌های کوچک و متوسط بدون پیچیدگی است. یک جیب کوچک زمین بدون موانع برای بلند شدن و فرود فانتوم 4 RTK برای ما کافی است. این یک پهپاد سطح پایه است که برای نقشه برداری و نقشه برداری طراحی شده است و از یک سنسور 1 اینچی CMOS 20 مگاپیکسلی برای ارائه داده های دقیق استفاده می کند. P4RTK با هر دو دستگاه اندروید و iOS سازگار است. خلبانان فقط باید هر برنامه سازگار با DJI Mobile SDK را نصب کنند تا بهترین بهره را از این پهپاد قدرتمند ببرند. علاوه بر این، P4RTK انتقال ویدئو را در فواصل حداکثر 7 کیلومتری امکان پذیر می کند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم، توانایی آن برای عملکرد در حالت PPK برای ماموریت است که قابلیت اطمینان را بیشتر می کند. به همین ترتیب، اگر شارژ پهپاد شما تمام شود، می‌توانید در حین پرواز با یک باتری جدید تعویض کنید - این تضمین می‌کند که پهپاد شما همیشه فعال است. ما مقاله ای داریم در مورد اینکه چگونه به طور موثر از بازسازی ساختمان با استفاده از Phantom 4RTK جلوگیری کردیم. راه اندازی این ابزار باورنکردنی تنها حدود سی دقیقه و دو تا سه پرواز برای جمع آوری داده ها برای نظارت بر پیشرفت طول کشید.

Phantom 4 RTK

Mavic 2 Enterprise Advanced

Mavic 2 Enterprise Advanced به دلیل داشتن ابعاد کوچک و سبک وزن، به دلیل ماهیت قابل استقرار سریع خود شناخته شده است. با این حال، M2EA فقط در آب و هوای مناسب برای نظارت اولیه سریع قابل استقرار است. حسگر بصری پیشرفته M2EA و افزایش تعداد پیکسل ها نسبت به نسل های قبلی خود یک مزیت بزرگ است. به همین ترتیب، توانایی آن برای بزرگنمایی بیشتر به ما این امکان را می دهد که بدون نیاز به آوردن پهپادها به ارتفاعات پایین تر، منطقه بیشتری را پوشش دهیم و بزرگنمایی کنیم. سنسور حرارتی 640 x 512 پیکسل، M2EA را با سایر حسگرهای حرارتی موجود در بازار، مانند H20T و XT2، که برای پهپادهای بزرگ‌تری مانند M300 RTK طراحی شده‌اند، برابری می‌کند.

DJI Mavic 2 Advanced Enterprise

DJI M300 RTK

DJI Matrice 300 RTK نیروگاه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است. DJI M300 RTK دارای استاندارد IP45 است و در برابر رطوبت، باد و دماهای شدید مقاوم است و این ماموریت را حتی در آب و هوای غیرقابل پیش بینی ممکن می کند. به همین ترتیب، زمان پرواز چشمگیرتری نسبت به M2EA و P4RTK به ما می‌دهد و آن را برای جستجوهای طولانی‌مدت، به ویژه در مناطق روستایی بزرگ، ایده‌آل می‌کند. لازم به ذکر است که DJI Phantom 4 RTK و M2EA حتی دارای رتبه IP نیستند!

دوام و استقامت M300 RTK بی نظیر است. قبل از نیاز به شارژ مجدد یا تعویض باتری، بیش از زمان کافی برای تکمیل ماموریت با زمان پرواز چشمگیر 55 دقیقه ای خواهید داشت. DJI Matrice 300 RTK با ردیابی هوشمند و ویژگی‌های پیشرفته دو اپراتور، به خلبانان این امکان را می‌دهد تا به جای اینکه نگران کنترل پهپاد باشند، روی مأموریت خود تمرکز کنند. علاوه بر این، M300 RTK می تواند تا سه محموله را به طور همزمان با وزن کلی برخاست 9 کیلوگرم حمل کند.

اکنون بیایید چند بار قدرتمند را مورد بحث قرار دهیم - DJI Zenmuse P1، DJI Zenmuse L1، DJI Zenmuse H20T - که با DJI M300RTK برای بخش ساخت و ساز معجزه می کنند.

M300-RTK-Drone-DJI

DJI Zenmuse P1

P1 بزرگترین حسگر تصویر DJI با بالاترین وضوح است. شاتر جهانی جدید P1 می تواند به سرعت 1/2000 ثانیه دست یابد و ما را قادر می سازد تا تصاویری با جزئیات را با اعوجاج کاملاً صفر حتی در سرعت های بالا ثبت کنیم. علاوه بر این، سنسور فول فریم می‌تواند هر 0.7 ثانیه یک عکس بگیرد و کارایی و دقت باورنکردنی را در حین پرواز سریع ارائه می‌کند و نرخ ثبت اطلاعات را بهبود می‌بخشد. دو P1 و DJI M300 RTK داده‌ها را پنج برابر سریع‌تر از DJI Phantom 4 RTK جمع‌آوری می‌کنند و این ترکیب را به‌ویژه برای مناطق ماموریت بزرگ مؤثر می‌سازد. علاوه بر این، به لطف حالت Smart Oblique Capture P1، گیمبال P1 به طور خودکار می چرخد تا هنگام پرواز در مسیر پرواز خود، از هر زاویه ای که می خواهیم تصاویر را ثبت کند. P1 7.5 کیلومتر مربع را در یک روز پوشش می دهد.

 

P1-Public-safety

DJI Zenmuse L1

L1 به دقت بی نظیرش معروف است! بیشترین مزیت L1 این است که به ما یک LiveView ابر نقطه می دهد! در حالی که سایر محموله ها ممکن است ابرهای نقطه خالی را در زمان واقعی نشان دهند، L1 یک ابر نقطه واقعی در زمان واقعی به شما ارائه می دهد. این به اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین بینش سریعی را در حین حضور در سایت ارائه می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا در موقعیت‌های حیاتی ماموریت، تصمیمات سریع‌تر و آگاهانه‌تری بگیرند. علاوه بر این، L1 محدودیت دید را از بین می برد و به ما امکان می دهد داده ها را در انبوه شب و حتی از طریق پوشش سایبان جمع آوری کنیم.

دیگر منتظر شرایط آب و هوایی بکر نیستید - Zenmuse L1 زمانی که شما آماده باشید آماده است! L1 دارای رتبه IP54 است، به این معنی که می توان آن را در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند برف، دود، مه یا حتی در شب کار کرد. توانایی پرواز و ثبت داده ها حتی در تاریکی، همراه با ویژگی LiveView، Zenmuse L1 را به گزینه ای ایده آل برای بازرسی تبدیل می کند.

 

DJI M300 RTK L1 payload LIDAR

DJI Zenmuse H20T

DJI Zenmuse H20T یک محموله قدرتمند چند سنسوری است که می تواند یک مزیت بزرگ برای تلاش های بازرسی ما باشد. سنسور حرارتی آن می تواند وجود نفوذ آب و رطوبت را تشخیص دهد. AI Spot-Check چیزی است که H20T را از بقیه رقبای خود متمایز می کند. با H20T، می‌توانیم بازرسی‌های دوره‌ای را خودکار کنیم و نتایج را به‌طور مداوم ضبط کنیم. بازرسی مجدد یا دور دیگری از گرفتن سوژه دیگر دردسرساز نیست. هر زمان که می خواهید دوباره بازرسی کنید. دوربین به طور خودکار عکس را کاملاً بر اساس سوژه از قبل علامت‌گذاری شده قاب می‌کند - و آن را برای نظارت بر پیشرفت ساخت و ساز ایده‌آل می‌کند.

ویژگی های حرارتی یکپارچه پیشرفته در H20T باورنکردنی است. به عنوان مثال، شما فقط می توانید بر روی یک نقطه از کنترل کننده ضربه بزنید تا دمای سطح را در زمان واقعی دریافت کنید. به همین ترتیب، شما همچنین می توانید یک منطقه خاص را علامت گذاری کنید تا کمترین، بالاترین و میانگین دمای آن منطقه انتخاب شده را درک کنید. زمانی که دمای اجسام از مقادیر هشدار از پیش تعیین شده شما بیشتر شود، در DJI Pilot به شما اطلاع داده می شود. همچنین می‌توانید باند خاصی از دما را با رنگ‌های انتخابی خود تجسم کنید تا آنچه را که مهم‌تر است بیابید.

 

H20T-Public-Safety
 

هنوز متقاعد شده اید؟

آیا می خواهید بدانید هواپیماهای بدون سرنشین چگونه به سرعت بخشیدن به کارهای ساخت و ساز بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان کمک کردند؟ تیم FEDS پروازهای ماهانه انجام داد تا پیشرفت ساخت و ساز را به تصویر بکشد. آنها به GSD (فاصله نمونه برداری زمینی) 5 سانتی متر، دقت عمودی 7 سانتی متر و دقت افقی 7 سانتی متر دست یافتند. علاوه بر این، 105000 تصویر با وضوح بالا برای ساخت 17 نقشه ارتوموزائیک با دقت 5 سانتی متر گرفته شد.

آیا وارد بخش ساخت و ساز هستید؟ آیا می خواهید هر یک از این محموله ها یا پهپادهای قدرتمند را به ناوگان خود اضافه کنید؟ با ما تماس بگیرید این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ، و بیایید در مورد اینکه چگونه راه حل های DJI ما می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد، بحث کنیم.