چگونه پهپادهای داخلی ایمنی را در بازرسی های داخلی بهبود می بخشند؟

 

شرکت ها از پهپادهای داخلی برای کاهش چشمگیر جراحات و تلفات در طول بازرسی های داخلی استفاده می کنند. در اینجا نحوه انجام آن است. علاوه بر صرفه جویی، ایمنی یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پهپادهای داخلی برای بازرسی های داخلی است. دلیل این کار این ساده است. با استفاده از پهپاد داخلی برای جمع آوری داده های بصری، بازرسان مجبور نیستند خودشان آن ها را جمع آوری کنند. این بدان معناست که هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند جای بازرسان را بگیرند و نیاز آنها به ورود به مکان‌های بالقوه خطرناک در داخل دارایی‌هایی مانند دیگ‌ها، مخازن تحت فشار یا دودکش‌ها را کاهش دهند.

اما فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. اکنون، با استفاده از پهپادی مانند Elios 2 Flyability، بازرسان می توانند تقریباً به طور کامل نیاز به وارد کردن دارایی برای جمع آوری داده های بصری را از بین ببرند. از آنجایی که پهپادهای داخلی اکنون می توانند جای بازرسان را بگیرند، این بدان معنی است که آنها می توانند به مدیران پروژه کمک کنند تا بالاترین سطح سلسله مراتب کنترل را برای رسیدگی به مخاطرات ایمنی در محل کار اعمال کنند - سطحی که در آن خطر به طور کامل حذف می شود.

بنابراین هواپیماهای بدون سرنشین به کاهش یا حتی در برخی موارد از بین بردن چه خطراتی کمک می کنند؟ در اینجا سه مورد از بزرگ‌ترین آنها آورده شده است که هر کدام یک راه را نشان می‌دهند که پهپادهای داخلی می‌توانند به بهبود ایمنی برای بازرسی‌های داخلی کمک کنند.
Benefit using drone reduce injury safer operation
چگونه پهپادهای داخلی می توانند به بهبود ایمنی کمک کنند

چگونه پهپادهای داخلی ایمنی را برای بازرسی های داخلی بهبود می بخشند؟

1. کاهش نیاز به ورود به فضای محدود

بر اساس آمار دفتر آمار کار، در مجموع 1030 نفر در ایالات متحده از سال 2011 تا 2018 به دلیل صدمات شغلی ناشی از فضاهای بسته جان خود را از دست دادند.

همانطور که با اسکن نمودار بالا می بینید، همه این ورودی های فضای محدود برای اهداف بازرسی بصری انجام نشده اند.

اما برای هر یک از آنها که بودند، اکنون می توان از یک پهپاد استفاده کرد تا در بسیاری از موارد جای بازرس را بگیرد و به طور قابل توجهی ایمنی را برای کارهایی که باید انجام شود بهبود می بخشد.

و برای مواردی که هدف انجام یک ارزیابی بصری از شرایط درون یک دارایی بود (یعنی نه یک بازرسی رسمی، بلکه همچنان یک ماموریت برای جمع‌آوری داده‌های بصری)، می‌توان از پهپاد نیز به جای یک شخص استفاده کرد، که دوباره حذف می‌شود. یا به طور قابل توجهی نیاز به ورود به فضای محدود را کاهش می دهد.

 

2. کاهش نیاز به دسترسی به طناب

یکی دیگر از خطوط خدمات بازرسی بالقوه خطرناک، دسترسی با طناب است که به موجب آن بازرسان برای جمع آوری داده های بصری، با استفاده از طناب از یک دارایی بالا می روند.

در حالی که دسترسی با طناب از نظر آماری به اندازه ورود به فضای محدود خطرناک نیست، اما همچنان خطراتی برای بازرسان دارد.

طبق گزارش انجمن بازرگانی دسترسی با طناب صنعتی (IRATA)، از سال 2017 تا 2019، چهار مورد مرگ و میر توسط افرادی که دسترسی به طناب در یک محیط صنعتی را انجام می دادند، ثبت شد که در مجموع 73 مورد مصدومیت گزارش شده است.

توجه: این نمودار تنها 10 حادثه ای را نشان می دهد که ایراتا بر اساس شدت آنها "قابل گزارش" تشخیص داده است.

شایان ذکر است که صدمات در حین دسترسی به طناب ممکن است به دلیل شرایط خارج از کنترل بازرس رخ دهد، مانند زمانی که بازرسان با ابزار در حال سقوط یا اشیاء دیگر برخورد می کنند، دچار سوختگی ناشی از مواد موجود در یک دارایی می شوند، یا در معرض بخارات سمی قرار می گیرند.

با استفاده از پهپاد برای جمع‌آوری داده‌های بصری، قرار گرفتن بازرس در معرض خطرات دسترسی به طناب و خطرات ثانویه ذکر شده در بالا می‌تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد، یا در برخی موارد حتی از بین برود، بنابراین ایمنی کلی برای افرادی که در فرآیند بازرسی شرکت دارند بهبود می‌یابد.

 

3. کاهش نیاز به کار با داربست

هنگام کار در یک فضای محدود مانند دیگ بخار یا مخزن تحت فشار، بسیاری از بازرسان باید روی داربست بایستند تا بتوانند قسمت های خاصی از دارایی را ببینند.

Benefit using drone reduce injury safer operation

صرفاً کار با داربست - بالا رفتن از آن، ایستادن روی آن، و سپس پایین آمدن از آن - می تواند خطرات ایمنی را هم برای بازرسان و هم برای کسانی که باید آن را نصب کرده و دوباره پایین بیاورند، ایجاد کند.
بر اساس گزارش OSHA، هر ساله در ایالات متحده حدود 4500 نفر به دلیل تصادفات مربوط به داربست مجروح و 60 نفر کشته می شوند.

علاوه بر این، سقوط از داربست حدود 25 درصد از کل سقوط های کشنده ای را که در محل کار اتفاق می افتد، تشکیل می دهد.

از مجروحان، 72 درصد این حادثه را به دلیل تخته شدن یا عقب افتادن تکیه گاه، لیز خوردن یا برخورد با یک شی در حال سقوط نسبت می دهند.

مسلماً، اینها آمار مربوط به تمام حوادث داربست در هر صنعتی است که از آنها استفاده می کند، نه فقط داربست هایی که برای بازرسی های داخلی استفاده می شود. اما این داده ها نشان می دهد که کار بر روی داربست خطرات ذاتی دارد و اگر بتوان از آن کار اجتناب کرد، به ناچار منجر به بهبود شرایط ایمنی برای کارگران خواهد شد.

با استفاده از یک پهپاد داخلی برای جمع‌آوری داده‌ها در داخل یک دارایی، نیاز به داربست را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد، یا حتی در برخی موارد حذف کرد، بنابراین ایمنی برای همه افرادی که در فرآیند بازرسی شرکت دارند بهبود می‌یابد.

نکته ای در مورد داربست: اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین می توانند نیاز به داربست در جمع آوری داده های بصری را کاهش دهند، مهم است که توجه داشته باشیم که داربست تقریباً همیشه برای کارهای تعمیر و نگهداری مورد نیاز است - یعنی برای تعمیر عیوب که در طول بازرسی بصری کشف می شوند، اما در اینجا دوباره پهپادهای داخلی می‌توانند به تصمیم‌گیری آگاهانه در هنگام برنامه‌ریزی برای داربست کمک کنند، قبل از اینکه واقعاً مجبور شوید کسی را به داخل بفرستید.

پهپادهای داخلی؛ آینده بازرسی ها - دیگر انسان در فضاهای خطرناک وجود ندارد
شرکت‌ها شروع به درک اهمیت استفاده از پهپادها و سایر راه‌حل‌های روباتیک برای حذف افراد از سناریوهای خطرناکی مانند سه موردی که در بالا توضیح دادیم، کرده‌اند.

به عنوان مثال، داو تعهد قابل توجهی به استفاده از ربات ها در فضاهای محدود و سایر سناریوهای خطرناک محل کار داده است و عبارت «تکنولوژی را وادار به انجام کارهای خطرناک کنید» اتخاذ کرده است.

داو به جای اینکه مردم را در معرض خطر قرار دهد، از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازرسی در زیر آب، مکان‌های مرتفع، و در فضاهای محدود استفاده می‌کند. بازرسی‌ها مسائل تعمیر و نگهداری فوری را شناسایی می‌کنند و به پیش‌بینی مسائل خاص سایت کمک می‌کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

– وب سایت داو

این شرکت متعهد شده است تا سال 2025 مرگ و میر در محل کار را حذف کند و تا سال 2025 شدیدترین حوادث آسیب دیدگی و بیماری در محل کار را تا 85 درصد کاهش دهد (در مقایسه با سال 2015). و همانطور که توسط نمودار نمودار نشان داده شده است، پیشرفت قابل توجهی دارد

Benefit using drone reduce injury safer operation

 

 

در اینجا برخی از نقاط عطف داو در راه دستیابی به اهداف کاهش آسیب در محل کار خود تا کنون انجام داده است:
در سال 2018، داو از رباتیک برای حذف بیش از 1000 ورودی فضای محدود استفاده کرد.

در سال 2018، داو همچنین از رباتیک برای حذف بیش از 1000 بازرسی خارجی استفاده کرد که به کار بالایی نیاز داشتند.

به طور کلی، حداقل 750000 ساعت کمتر از کارگران در معرض فعالیت های پرخطر.

داو تنها شرکتی نیست که متعهد به کاهش خطرات برای کارگران با استفاده از پهپادها و سایر راه حل های رباتیک برای کارهای خطرناک است.

سایر شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان ابتکارات مشابهی را به راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند از فناوری‌های جدید برای ایمن‌تر کردن محل کار استفاده کنند. در طول دهه آینده، ما امیدواریم که به دلیل استفاده از پهپادها و ربات‌های داخلی به جای افراد برای کارهای خطرناک، شاهد کاهش چشمگیر مرگ‌ومیرها و جراحات در محل کار باشیم.